Thanks Thanks:  0
Likes Likes:  0
Dislikes Dislikes:  0
Results 1 to 9 of 9
  1. Default partridge and yellow wet fly

    seen this pattern and just got some natural partridge feathers. this is a size 12 wet/nymph hook.. I followed the recipe but instead of mole used olive/brown nymph dubbing and instead of silk used light yellow 6/0 thread. heres the recipe and the one I made. it really don't seem like much? fish like this? I made one so far and am gonna make more in olive thread and black thread bodies maybe even peacock body? love that peacock!!! lol. critique it and let me know whats wrong and I will make it better and make more.

    Partridge and Yellow Soft Hackle Fly Tying Video
    Attached Images Attached Images
    "Hey, you.Get your damn hands off my herl !!!!"

    owner of the GL Fishing Forum.

  2. #2

    Default Re: partridge and yellow wet fly

    Great tie Calvin Klien! Oh wait that was Marty. None the less, your well on your way to tying my favorite type of flies. You should check out this in my opinon http://www.theflyfishingforum.com/fo...08-a-3880.html.

    If you like the peacock herl you will want to tie a Red Arse.

    Good luck.
    Thanks,
    Terry
    "Many men go fishing all their lives without knowing that it is not fish they are after"
    Henry David Thoreau

  3. #3
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Central Florida
    Posts
    5,392

    Default Re: partridge and yellow wet fly

    Hi Matt,

    Nice tye. This style of fly needs to be sparse and you got it right. Keep up the good work.

    You are going to sign up for the fly swap aren't you?

    Frank

  4. Default Re: partridge and yellow wet fly

    Come on over for the swap.......but I already have dibs on the P+Y....how about P+Orange? With the moleskin thorax?

    AND YES TROUT GO CRAZY FOR 'EM!!!!!!!


    "As The deer Thirts For Water, I thirst for you Oh Lord"

    North Woods Wanderings
    Adventure into the North Woods.......

    "Aroostook Flyers and Tyers"

  5. Default Re: partridge and yellow wet fly

    never been in a swap before. maybe I will give it a try? I kinda know the basics of it but not all the faqs about how to send um and what to send um in and whatnot.
    "Hey, you.Get your damn hands off my herl !!!!"

    owner of the GL Fishing Forum.

  6. Default Re: partridge and yellow wet fly

    Tye 12 send them to the swapmeister(JONI) in a sucrets or altoid tin. Keeps them safe and keeps 'em out of the trash for awhile longer. Don't forget to send postage or self addressed envelope to get flies mailed back to you. Lots of fun. Keeps me tying and trying harder to tye better to see what others are doing.


    "As The deer Thirts For Water, I thirst for you Oh Lord"

    North Woods Wanderings
    Adventure into the North Woods.......

    "Aroostook Flyers and Tyers"

  7. Default Re: partridge and yellow wet fly

    heres a partridge and orange. the kind I am gonna make for the fly swap. I am gonna fool around and see what happens if I strip one side of the hackle down. maybe that will make it better? I might also used brown dubbing instead of hares ear grey.. I used only 2 turns of hackle. not bad. I like it. I am gonna tie me a few extra up for myself too lol. I wil make 12 up asap and just let me know how much postage costs for the return flys and I will send um. when is the date there due? I got to go somewhere tonight or would have um all done today haha. but I will just do half today and half tomorrow. seeing as not everyone is joined up yet..
    Attached Images Attached Images
    "Hey, you.Get your damn hands off my herl !!!!"

    owner of the GL Fishing Forum.

  8. Default Re: partridge and yellow wet fly

    I too have found that website based in Ohio & also downloaded
    that tying video to share when I have guys over to tie up some
    flies. This is a very old & very good trout pattern & I agree with
    all the others that you did a very nice tying job. Did you try, or
    think of trying, the actual silk thread for the body? If I'm not
    mistaken this variation of fly is typically tied very sparse. I have
    tried this fly before on my closet trout river, but nothing I was
    throwing was tempting any bites, but this is a great fly. Try a
    couple different colors of body???

    Tie One On

  9. Default Re: partridge and yellow wet fly

    ya I will have to get some silk as I here it changes colors when wet. I tied 6 up and they came out pretty good. some might have too much hackle tho. I used 2 turns each time. I got to leave for the night but I will tie up some more tommorow and send the best ones for the swap and keep the rest to fish myself here.
    "Hey, you.Get your damn hands off my herl !!!!"

    owner of the GL Fishing Forum.

Similar Threads

  1. New from NE WI
    By SwiTz in forum Member Introductions
    Replies: 3
    Last Post: 03-03-2008, 07:01 PM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •